Проїзд у маршрутках поки що не подорощає

0
261
Загрузка...

На засіданні виконкому Чернівецької міської ради 25.08.15 знову розглядали питання підвищення тарифу на проїзд у міських маршрутках.

Перевізники продовжують вимагати підвищення тарифів, як зазначає promin.cv.ua, заручившись підтримкою міської влади.
– Нинішній тариф на проїзд у міських маршрутках визнано необґрунтованим. Це підтверджують лінійні норми витрат палива. Крім того, як продемонструвала статистика, коефіцієнт завантаження автобусів є меншим за 50%, – заявив директор департаменту ЖКГ Чернівецької міськради Сергій Погорений. – Тож ми пропонуємо підвищити проїзд до 3,5 гривень для перевізників, котрі погодилися встановити у своїх маршрутках пристрої для обчислення кількості пасажирів та GPS-трекери.
Таке пояснення здорожчання проїзду не влаштувало громадських активістів. Сумнівно, що наявність навігатора значно поліпшить якість перевезення, натомість стан сидінь, підлоги, салону в цілому та поведінка водіїв бажає кращого.
Ви скаржитеся на пільгові маршрути, які є збитковими. Натомість пільгові автобуси їздять у кращому разі раз на годину, зате аж до восьмої години вечора. Кому з пенсіонерів потрібно кудись їхати о восьмій годині? Можливо достатньо було б просто оптимізувати розклад руху пільгових автобусів, і тоді завантаженість автобусів була б кращою, а людям не доводилося б чекати годинами на свою маршрутку, – заявила громадська активістка Ірина Цикал.
Представники ГО “Самопоміч” разом зі студентським парламентом провели дослідження якості поїздок у громадському транспорті. Згідно з їхньою інформацію, лише 60% зупинок мають розклад руху.
За п’ятибальною шкалою оцінювання, середній бал стану транспортного засобу складає 3,3 – 3,4. Оцінка за стан салону взагалі складає лише 2,9 балів, – розповів представник ГО “Самопоміч” Олексій Попович. – Тому перш, ніж вести розмову про підняття тарифу, перевізникам варто розібратися з якістю послуг.
За словами О. Поповича, згідно із дослідженням, нині кожен третій пасажир не отримує квитка, тож куди іде третина коштів від проїзду, невідомо.
– Перевізники говорять про те, що зросли ціна на паливо та мастила. Так, вони зросли. Але якщо б усі кошти пасажирів облікувалися, та йшли до каси перевізників, а не в кишені, діючий тариф маршрутників би цілки влаштовував, – додав представник “Самопомочі”.
У свою чергу голова профільної комісії Володимир Бешлей нагадав – ще у листопаді минулого року встановили проміжний тариф 3 гривні до вивчення пасажиропотоку. Минуло понад півроку, проте пасажиропотік ніхто так і не взявся вивчити.
Хороша ідея – встановлювати в автобуси засоби обліку. Проте вони несертифіковані. Крім того, перевізники мають право тримати ці показники у секреті, адже це є комерційною таємницею, – заявив В. Бешлей. – Крім того, маршрутники подають різні звіти щодо витрат. В одного перевізника один “Богдан” споживає 19 літрів на 100 км, інший – 26. Один акумулятор коштує 1900 гривень, інший – 3900. Шини купують як по 1500 гривень, так і по 4000.
Відсутність даних про кількість пасажирів маршрутники пояснюють тим, що пасажирів важко порахувати. За словами перевізника Миколи Альботи, їхня кількість є різною не тільки протягом тижня, але й протягом року. Крім того, маршрутники виправдовуються, що сертифікувати лічільники пасажиропотоків поки що неможливо – їхнє використання не прописане у законодавстві.
Зрештою, члени виконкому, врахувавши позицію активістів, не підтримали підвищення тарифів. Тож на найближчій сесій міської ради це питання не розглядатимуть.
За матеріалами promin.cv.ua
***
Засідання виконкому 25.08.15

***
***
Загрузка...

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ