Депутат, якому мер персонально запропонував очолити ЧТУ, написав відповідну заяву

0
373
Загрузка...

Під час резонансного обговорення проблем у Чернівецькому тролейбусному управлінні мер Олексій Каспрук запропонував було депутатам посаду керівника цього комунального підприємства – мовляв, «не словом, а ділом», спробуйте вивести його з кризи.

 

Пізніше Олексій Павлович уточнив, що пропонує очолити ЧТУ саме депутату від Об’єднання «Самопомоміч» Богдану Ковалюку. І цим персоніфікованим уточненням «відфутболили» депутатів, які виявили готовність взятися за проблемне комунальне підприємство. Зокрема, відповідну заяву написав депутат від «Рідного міста» Анатолій Чесанов, якому публічно вказали, що, мовляв, ця кадрова пропозиція була зроблена все-таки персонально Богдану Ковалюку. Але на цьому ця «кадрова епопея» не завершилась. У понеділок, 27.02.17, Богдан Ковалюк також написав заяву з проханням призначити на посаду керівника ЧТУ…

 

Меру дали чудовий «пас». І Чесанов, і Ковалюк нерідко критично висловлюються про рішення та дії мера і міської виконавчої влади в цілому, а також про роботу комунальних підприємств. Призначення когось з опонентів на посаду керівника комунального підприємства є для Олексія Павловича фактично безпрограшним варіантом. Напевно, йому варто зробити ще такі кадрові пропозиції опонентам. І нехай показують, як витягувати з «ям» комунальні підприємства;)

fakty.cv.ua

Богдан Ковалюк презентував свій аналіз ситуації та перспектив розвитку ЧТУ:

Безкредитні тролейбуси. План оновлення ЧТУ

Питання кредиту на тролейбуси, яке штучно розкручується в ЗМІ, обростає штампами та недостовірною інформацією, а тому вважаю за необхідне надати певні факти. Депутатський корпус з самого початку каденції вивчає проблеми Комунального підприємства «Чернівецьке тролейбусне управління» і шукає шляхи їх вирішення. 24 грудня 2015 року за протокольним дорученням Чернівецької міської ради № 35/2 було створено робочу групу з питань діяльності та перспектив розвитку КП ЧТУ. 20 червня 2016 року Чернівецькою міською радою надано протокольне доручення №134/8 підготувати Програму розвитку електротранспорту м. Чернівців на 2017-2020 роки.

Всі ці спроби депутатського корпусу вплинути на катастрофічний стан тролейбусного управління були нівельовані абсолютним саботажем з боку чиновників. Коли на черговому засіданні було внесено пропозицію перетворити тролейбусне управління в автобусного перевізника, депутатський корпус чітко продемонстрував позицію щодо необхідності збереження електротранспорту в місті. Була створена робоча група, ефективними результатами роботи якої стала закупівля містом 12 тролейбусів марки Skoda 14tr та Skoda 15tr.

Чому наголос був зроблений саме на вживаних «рогатиках» Skoda 14tr та Skoda 15tr? У Чернівцях одна з найкраще спланованих контактних мереж, яка дозволяє покрити 70% жителів міста. Проте є особливості міста, які впливають на експлуатацію тролейбусів: бруківка, яка вже давно потребує капітального ремонту і призводить до деформації кузову, та значний кут нахилу підйому по вул. Гагаріна.

Тролейбуси до 2005-2007 років випуску є «рамними», що дозволяє корпусу тролейбуса довгий період витримувати навантаження неякісного дорожнього покриття, отже, такі тролейбуси стійкіші до якості наших доріг. Тролейбуси «низькопідлогові» мають іншу конструкцію – «безрамну», через що нормативний термін експлуатації їх став у 4 рази меншим, орієнтовно 7-10 років. У європейських країнах, для прикладу, капітальний ремонт «низькопідлогових» тролейбусів часто не проводиться.

У тролейбусах застосовуються електричні асинхронні тягові двигуни. У більшості виробників таких двигунів максимальне навантаження розраховане на кут підйому до 8%. Тролейбусів марки Skoda 14tr та Skoda 15trрозроблялись на замовлення УРСР для експлуатації в Криму на підйомі м. Сімферополь, частину випробувань вони проходили в Чернівцях. Ці тролейбуси найкраще підходили нашому місту – хоча в радянський період були тролейбуси ЗиУ, ЛАЗ, для Чернівців базовим був Skoda 14tr. Ще однією їх перевагою є режим економії електроенергії на схилах та рівних частинах дороги, що не передбачено, наприклад, в низькопідлогових ЛАЗ, які їздять виключно на 1 маршруті. Історично у працівників ЧТУ є вдалий досвід працювати з «рогатиками»Skoda 14tr, є напрацьована ремонтна база та значний досвід експлуатації.

Тролейбуси з Європи – це можливість швидко і відносно недорого оновити рухомий склад, адже для нормальної роботи ЧТУ потрібно 150 тролейбусів, з яких мінімум 120 мають курсувати містом. Зараз же кількість тролейбусів на лінії вдень складає 35-40 машин, що у три рази менше необхідного. Серед нових виробників в Україні є ТОВ «Літан» (м. Дніпро, вузлова збірка білоруських МАЗів), СП «Електротранс» (м. Львів, виробництво тролейбусів «Електрон») та Корпорація «Богдан» (м. Луцьк, тролейбуси «Богдан»). Тролейбуси МАЗ та «Богдан» обладнані російськими тяговими двигунами та значну частину комплектуючих отримують з Білорусі чи Російської Федерації. Вартість тролейбуса «Електрон» з харківським двигуном – 6,33 млн. грн. (станом на червень 2016 року) або €230 тис. Тобто за €8,4 млн. місто спроможне придбати 37 тролейбусів.

Основні параметри кредиту опубліковані на сайті Чернівецької міської ради. Короткий зміст такий: сума кредиту€8 000 000, разовий відсоток за зняття 1%, річний відсоток 7%, сума співфінансування €500 000, повернення кредиту і відсотків кожних півроку. Штрафи і пені зазначені, але припускатимемо, що команда міського голови спрацює як «швейцарський годинник» і їх не буде. Кредит в євро, курс якого протягом останніх років мінявся так:

Тобто 2010 року в порівнянні з 2000-им зростання вартості євро в середньому складало 11% на рік, 2015 року в порівнянні з 2005 зростання вартості євро в середньому складало 16,6% на рік. Умовно може бути декілька сценаріїв зміни вартості валюти: її розмір зростатиме від 5% до 17% у рік. Вважатимемо, що показник складатиме 5%. Таким чином схема платежів за кредитним договором матиме наступний вигляд:

Яким може бути майбутнє Чернівецького тролейбусного управління? Місто бере кредит і отримує 37 машин. Їх переваги – це гарантія від виробника на рік, нові тролейбуси на маршрутах 1, 2, 4 і 6. Які можливі загрози? 3 і 5маршрути доведеться закривати, оскільки низькопідлогові тролейбуси не можуть на них експлуатуватися. Сплата кредиту і відсотків на 12 років блокує фінансову можливість розвитку КП ЧТУ.

Спробуємо спрогнозувати на наступні 5 років розвиток Чернівецького тролейбусного управління:

Отже, що матиме Чернівецьке тролейбусне управління в разі реалізації однієї з програм розвитку через 5 років: у випадку кредиту 37 вживаних тролейбусів та суму кредитного боргу в €6 800 000, або 244 000 000 грн., який необхідно сплатити в наступні 7 років. У разі зваженого розгляду питання розвитку тролейбусного управління матимемо рухомий склад 110 одиниць (з яких 12 уже придбані), «четверте покоління» електронного квитка, два нових маршрути і, мабуть, найголовніше – фінансову можливість корегувати розвиток підприємства в залежності від кон’юнктури ринку та економічної ситуації в країні.

Богдан Ковалюк — спеціально для БЦ

***

***

Водіям ЧТУ забороняють говорити позитив про тролейбуси б/у (відео)

***

З попереднього єврокредиту ~800 тис. євро осіли в кишенях певних людей…

***

Маніпуляції навколо тунелю, блокування кандидатури секретаря міськради (відео)

***

Про ті «нюанси» єврокредиту на тролейбуси, про які не знаємо ми

***

Борці за єврокредит на тролейбуси пропонують «програму підтримки євробанку»

***

Новий скандал навколо єврокредиту на придбання тролейбусів (відео)

***

Єврокредит на тролейбуси – політичне рішення, проблему треба інакше вирішувати

***

Карімова відповіла про «сумнівні умови єврокредиту» на придбання тролейбусів

***

Загрузка...

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ