Шморгун: Чому закупівля тролейбусів – зрада, а купівля автобусів – перемога?

0
305
Загрузка...

«Хто мені внятно може сказати, чому закупівля тролейбусів для Чернівців це зрада, а купівля автобусів (Богданів) мала бути перемогою? І лиш не треба про Рідне Місто, перевізників, мафію, на зло Каспруку і т.д… По пунктам 1, 2, 3…», – поцікавився публічно громадський діяч і політолог Михайло Шморгун, реагуючи на «політичні пристрасті» навколо рішення депутатів щодо придбання транспорту.

 

Під його відповідним постом у Facebook відповіла радник міського голови Ірина Карімова. Не «1, 2, 3…», але спробувала аргументувати позицію міського голови:

«Закуповувати тролейбуси місту вкрай потрібно.Питання лише у тому, за які кошти це робити – міського бюджету чи ЄББР і в якій послідовності. Угода з ЄББР передбачає придбання вже у цьому році понад 40 нових тролейбусів ( проведення тендеру у цьому році) + модернізацію тролейбусної мережі.Окрім того, новий мер Бухареста підтвердив готовність продовжувати діалог щодо поставки Чернівцям тролейбусів,які Бухарест змінює на нові за кошти ЄС. У тролейбусному парку Бухареста нараховується 300 тролейбусів, які підлягають заміні. Звичайно, не всі ці тролейбуси потраплять у Чернівці. Скільки тролейбусів отримають Чернівці вирішує Бухарест, умови та терміни поставки – це предмет переговорів з муніципалітетом Бухареста. Таким чином, Чернівці без значних витрат з міського бюджету можуть у стислі терміни на достатньо вигідних умовах ( а те, що умови ЄБРР вигідні свідчить бажання майже всіх українських міст потрапити у цей проект) щонайменше на половину оновити тролейбусний парк. Завдання ЧТУ у стислі терміни для цих тролейбусів підготувати водіїв, бо з цим також проблема. І однозначно, пріоритетом для Чернівців є і буде розвиток екологічного електротранспорту. Однак, у Чернівцях ще майже половина доріг мають гравійне покриття, де про запуск тролейбусів мова йти не може і тролейбуси у найближчій перспективі не зможуть повністю замінити автобуси .На даний час на ринку пасажирських автоперевезень працюють одні й і ж СПГ. Перевізники з інших регіонів з огляду на жорстку тарифну політику міської ради не проявляють зацікавленості до нашого ринку. Відповідно якість послуг перевізників залишається низькою, важелі впливу у формі розірвання договорів не є дієвими. У цій ситуації лише на вихід ринок автоперевезень комунального підприємства зможе значно підвищити конкуренцію, а отже і якість послуг. Для цього ЧТУ потрібно закупити автобуси. Зручні кредити і гранти на закупівлю автобусів міжнародні інституції не дають, а на тролейбуси дають. Тому для кардинальних змін на ринку пасажирських перевезень у Чернівцях потрібно закупити тролейбуси і автобуси. Закупівля лише тролейбусів, може тільки витіснити перевізників з маршрутів,які накладаються на тролейбуси. Але і це не факт – вони можуть піти самі , якщо їм це буде економічно не вигідно. Примусово вони не підуть, оскільки 18 вересня ц.р. буде конкурс і вони ці маршрути будуть вигравати на конкурсі і вимагатимуть дотримання його умов. Тому мешканці районів без тролейбусного сполучення ще довго будуть потерпати від норову перевізників, бо замінити їх немає ким. Враховуючи категоричну налаштованість окремої частини депутатського корпусу ( не називаємо партію та прізвища) не працювати з кредитними коштами, є підозра,що за ці 20 мільйонів куплять 12 вживаних і 2 нових тролейбуси, за кредит ЄБРР не проголосують і на цьому крапка. І ще момент, закупити навіть вживані тролейбуси ми можемо лише на тендері. Наскільки буде цей тендер за українськими правилами ефективним і не ризикованим також є питання. Наприклад, закупити на такому тендері якісне обладнання для зовнішнього освітлення не вдалося. Зазвичай, у такому тендері беруть участь посередники, а не муніципальні компанії-власники списаних тролейбусів. Наскільки це прозоро всі розуміють».

Робіть висновки самі, наскільки ці аргументи зрозумілі і переконливі…

fakty.cv.ua

Загрузка...

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ