Серед власників автокав’ярень у Чернівцях – журналіст і футболіст

1
1142
Андрій Стрембіцький
Загрузка...

Журналісти провели розслідування з метою виявлення, хто ж стоїть за тіньовими автокав’ярнями у Чернівцях.

 

Серед підприємців з відповідним видом діяльності фігурує і відомий на Буковині радіожурналіст та гравець футбольної команди «Преса-ТБ» Андрій Стрембіцький.

Тіньові автокав’ярні в Чернівцях і хто за цим стоїть? (фото+відео+документи)

Ідея кавового бізнесу на авто, яка нині користується шаленою популярністю в Європі та світі, прийшла в Україну нещодавно.

Оскільки чимало курців полюбляють посмакувати цигаркою за філіжанкою кави, розвитку такого бізнесу певною мірою сприяв і законопроект про заборону паління в громадських місцях. Люди все частіше звертаються до послуг мобільних барист, аніж традиційних кав’ярень.

Мобільні кав’ярні в Чернівцях з’явились ще в 2010 році, саме в цей період на території України масово розпочали створюватись локації такого незвичного різновиду бізнесу.

«Агенція журналістських розслідувань» спробувала дізнатись наскільки цей бізнес в Чернівцях працює законно і чи отримує з надприбуткового бізнесу місцевий бюджет хоча б якісь крихти.

Те, що мобільні кав’ярні є надприбутковим бізнес-проектом не сумнівається ніхто. Експерти оцінюють вартість середньої автокав’ярні під ключ в межах 11-12 тис. євро. Рентабельність цього бізнесу може скласти від шести місяців до року. Власники називають його високорентабельним, хоча свої доходи не оприлюднюють. Але це не важко підрахувати, якщо припустити, що щоденні продажі сягають 200 порцій. Це означає, що автомобіль з кавовим апаратом зможе давати близько $5 тис. на місяць прибутку.

А які ж витрати? А для більшості чернівецьких автокав’ярень їх просто не існує і вони фактично «плювали» на міську раду та правоохоронні органи. За інсайдерською інформацією, більшість автокав’ярень мають активну «співпрацю» з деякими чиновниками міськради та правоохоронцями міста, особливо “дружні” відносини вони мають з працівниками ДАІ.

А як же в інших містах? В кожному місті по різному, але тенденція зазвичай однакова. Так в Києві, через ігнорування місцевою владою цього виду бізнесу, минулого року сталися два резонансних вибухи – в квітні 2013 року на Контрактовій площі та в липні того ж року біля станції метро Голосіївська.

Два резонансні вибухи автокав'ярень у Києві 2013 року

Два резонансні вибухи автокав’ярень у Києві 2013 року

На щастя все закінчилось без жертв. Можливо в Чернівцях чиновники з правоохоронцями звернуть увагу на цей бізнес, чи традиційно будуть чекати поки не трапиться щось надзвичайне і в Чернівцях. Нижче два відео з вибухами автокав’ярень в Києві 2013 року.

***

***

“Вибухають лише ті кав’ярні, які працюють “під дахом”. Тим, що “під дахом”, при перевірках телефонують і вони роз’їжджаються, а хто працює легально – приймає весь удар перевірок на себе” – голова асоціації автокав’ярень пан Баяльський.

Вже цього року в травні на Хрещатику у Києві, неподалік від барикади з боку Європейської площі, загорілася автокав’ярня, а в липні – поблизу станції метро «Золоті ворота» по Володимирській горів кузов автомобіля Таврія Пікап, переобладнаного під кавомобіль. На щастя ніхто не постраждав.

“У Києві 90% автомобілів, в яких торгують кавою, обладнані газовими балонами. Якщо вибухне такий балон і постраждають діти – відповідати будемо ми, київська адміністрація”, – коментували після вибуху в КМДА. “Якщо автомобіль підключений до електроенергії, тоді, я думаю, можна продавати каву в цьому автомобілі”, – твердили чиновники КМДА.

Більшість кав’ярень не мають дозволи СЕС, адже СЕС офіційно дозвіл не дають, посилаючись на те, що законодавством не передбачений такий вид діяльності як мобільна кав’ярня, відповідно, вони не знають що вимагати. Зазвичай за запитом видають офіційну відмову у зв’язку з відсутністю потрібного законодавства, хоча в столиці деякі автокав’ярні зуміли «отримати» такі дозволи.

Чернівецьким чиновникам чи депутатам потрібно визначитись з регламентуванням даного бізнесу. Важливо чиновникам продумати відповідні дозвільні документи і якісно їх контролювати. Потрібно чіткі правила гри для всіх учасників ринку. Місто має однозначно отримувати девіденти з цього бізнесу. Але потрібно пам’ятати, що існує величезна проблема при використанні автокав’ярнями газового обладнання, адже відсутні будь-які стандарти. Іноді власники автокав’ярень використовують замість промислових – побутові балони, а це величезна небезпека для людей. Чиновники з депутатами мають або взяти відповідальність за дозвіл торгувати кавою на кавомобілях з газовим обладнанням або обмежити їх і дозволити лише на обладнанні, яке живиться від електроенергії. Наразі є певні дозволи від міськради з прив’язкою кавомобілів до певних місць, але вони фактично більшістю автокав’рень ігноруються і автокав’ярні зазвичай “домовляються” і обирають собі місця постійної дислокації самостійно, ігноруючи всі інстанції. Чиновники з правоохоронцями мають розділити відповідальність за свою бездіяльність на двох. Хто як не вони будуть винні при ймовірному вибуху автокав’ярні з можливими жертвами у Чернівцях…

Кав’ярні на колесах в Україні «кришують» саме люди з лав міліції. Ні для кого не секрет, що це завжди був їхній бізнес. На підтвердження даного факту в 2013 році столичні журналісти провели два оригінальні і цікаві розслідування. Після вибуху однієї з автокав’ярень, прямо в центрі столиці, програма «Гроші» з’ясувала, що стало причиною вибуху: війна конкурентів чи нехтування нормами безпеки? Журналіст влаштувався працювати в кав’ярню на колесах, факти, які він дізнався, в ході журналістського розслідування, вражають…

***

Продовження розслідування – до студії «Грошей» завітав підприємець, який постраждав від неправомірних дій міліції. Господар кавової машини розповів, як захищав свою автівку, а разом з тим і бізнес від протиправних дій міліції.

***

Звичайно, щоб дізнатися більше про автокав’ярні Чернівців, ми звернулися з офіційними запитами до різних інстанцій з проханням надати інформацію щодо законності розміщення мобільних автокав’ярень в Чернівцях. Відповіді отримали досить різні. З них можна побачити всю картину та тенденції цього незвичного бізнесу в нашому місті.

В Департаменті містобудівного комплексу та земельних відносин за підписом Володимира Бабчука нам ще 21 серпня надали чіткий перелік адрес з розміщенням кавомобілів на території міста Чернівці. За даними Департаменту Їх всього п’ять.

1. вул.Головна, 205
2. на розі вулиць Головної – Ризької
3. на розі вулиць Небесної Сотні – І.Гончарова
4. проспект Незалежності,129
5. вул.Галицький Шлях,2

Окрім того зазначили, що фактично всю відповідальність з розміщення тимчасових споруд несе постійна міжвідомча комісія, утворена розпорядженням Чернівецького міського голови від 22.05.2013 року. ЇЇ створено за підписом ще Віталія Михайлішина. Повний список тих, хто мав би нести пряму відповідальність за розміщення кавомобілів та їх контроль. Всі люди добре відомі чернівчанам. Це голова – Сергій Гомонович, секретар – Володимир Смола, члени комісії – Дан Воронка, Іван Гордей, Наталія Клімчук, Василь Мартинюк, Микола Марчак, Сергій Меленчук, Олена Пушкова, Руслана Сідляр, Михайло Турик та Віталій Чинчик.

В УМВС управління державної служби боротьби з економічною злочинністю за підписом керівника Мельника В.С. від 23 серпня нам повідомили, що перевірити всі мобільні кав’ярні міста вони не можуть, посилаючись на зміни в Податковому кодексі і фактичну заборону перевірок від Кабінету Міністрів України до кінця 2014 року. В той же час надали інформацію про трьох суб’єктах господарювання, які працюють за чотирма адресами.
На вул.Головній, 205 господарює Стрембіцький Андрій Анатолійович, на розі вулиць Головної – Ризької та Небесної Сотні – І.Гончарова господарює Никифоряк Іван Іванович, а на Галицькому Шляху,2 – Ярошовець Ігор Анатолійович.

Стрембіцький Андрій Анатолійович – зареєстрований підприємцем ще в квітні 2012 року, основний вид діяльності – інші види роздрібної торгівлі поза магазинами.

Никифоряк Іван Іванович – зареєстрований підприємцем в червні 2013 року, основний вид діяльності – діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування.

Никифоряк Іван Іванович

Никифоряк Іван Іванович

Ярошовець Ігор Анатолійович – зареєстрований підприємцем в лютому 2002 року, основний вид діяльності – діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування. Окрім того Ігор Анатолійович є директором хотинського КП «ПАНБУК», яке було зареєстровано ще 2000 року і основним видом діяльності було розроблення програмного забезпечення та консультування в цій сфері. Також пан Ярошовець є директором ще і ТОВ «НВКФ «Вісник здоров’я», яке було зареєстровано 2006 році, яке займається медичною практикою.

ДПІ у місті Чернівцях від 16 вересня 2014 року підписаної заступником начальника ДПІ у місті Чернівцях Тетьяною Шпак, яка надала інформацію про чотири відомі адреси розміщення кавомобілів, а саме:

– на розі вулиць Головної – Ризької;
– на розі вулиць Небесної Сотні – І.Гончарова;
– вул.Головна,205;
– проспект Незалежностіі,111.

В ДПІ чітко вказали, що незаконне розміщення кавомобілів прерогатива виключно правоохоронних органів та посадових осіб місцевих рад і порадили звернутися до правоохоронців за місцезнаходженням кавоавтомобілів.

Обласна прокуратура традиційно «відмежувалась» від правопорушень і написала ще 22 серпня типову відписку від заступника прокурора області Ігоря Мустеци, в якій він відмовляється реагувати на порушення законодавства, вказуючи, що законність розташування у Чернівцях мобільних кав’ярень не відноситься до компетенції прокуратури і порадив звернутись до відповідних органів з відповідним зверненням або повторно звернутись в обласну прокуратуру з відповідною заявою.

Деякі з мобільних автокав’ярень в постійному режимі день в день спокійнісінько «працюють» на дорозі без жодних дозволів, повністю ігноруючи всі норми, а злочинна бездіяльність ДАІ Буковини не просто дивує, а шокує.

На наш інформаційний запит щодо законності розташування мобільних кав’ярень т.в.о. Сушинський В.В. ще 21 серпня повідомив, що дозволами на розміщення мобільних кав’ярень на території міста займається постійна міжвідомча комісія міськради. За більш детальною інформацією порадили звернутись до Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин міськради.

У відповіді пан Сушинський однак зазначив, що при виявленні фактів торгівлі без дозволу комісії міськради та не у відведених для цього місцях, працівники ДАІ мають складати на порушника протокол. Ми фактично отримали відповідь від ДАІ з елементами приховування злочину та корупції, хоча інформаційний запит ми надали з прикріпленими фото, де чітко видно, що торгівля здійснюється на дорозі, де розбірливо видно номери авто порушників, але жодної “реакції з протоколами” від інспекторів ДАІ не дочекались і що ще більш здивувало, що з часу надсилання запиту, кавомобілі жодним чином не змінили місця торгівлі і на самовільно захоплених «точках», в тому числі на дорогах, продовжують торгувати вже кілька років, ігноруючи закон.

У звя’зку з вибухом автокав’ярні в Києві, ми поцікавились чи проводиться перевірка безпеки автокав’ярень і 21 серпня отримали відповідь від заступника начальника Територіального управління держгірпромнагляду у Чернівецькій області І.Г. Луцака. Пан Луцак у відповіді фактично розписав законодавство і визнав, що жодної перевірки управлінням не проводилось, але при цьому, зважаючи на ймовірну небезпеку,  вони у вересні 2013 року направляли листи в міськраду з рекомендаціями організації комісійних перевірок стану охорони праці автокав’ярень.

Підсумовуючи отримані відповіді на наші запити, можна зробити висновки, що дозволи з прив’язкою до місця мають лише п’ять точок розташування кавомобілів, інші – фактично працюють нелегально перед носом у чиновників та правоохоронців. Обладнання автокав’ярень жодного разу не перевірялось на безпечність і фактично будь-яка автокав’ярня становить величезну небезпеку для чернівчан. Більше того – незаконне розміщення автокав’ярень не бачать ні в міськраді, їх не бачать ні правоохоронці і навіть в ДАІ.

Згідно нашого розслідування, нашими журналістами було зафіксовано  вісім кавомобілів, що працюють в місті Чернівцях.

1. Рено Кенго білий CE 4496 AX  торгує на розі Героїв Майдану-площі Соборної.
Авто оформлене на 22-річного Думенка Михайла Євгенійовича з Чернівців. В міськраді, МВС та ДПІ “не знають” про цю автокав’рню.

Перехрестя Героїв Майдану-площа Соборна

Перехрестя Героїв Майдану-площа Соборна

2. Рено Кенго металік CE 3496 BA торгує на розі Кобилянської-Гакмана.
Авто оформлене на того ж 22-річного
Думенка Михайла Євгенійовича з Чернівців. В міськраді, МВС та ДПІ “не знають” про цю автокав’рню. 

Перехрестя Кобилянської-Гакмана

Перехрестя Кобилянської-Гакмана

3. Фіат Сіоріно білий 23 444-00 ХМ торгує на розі Кафедеральної-Поповича.
Авто оформлено на 35-річного Морара Геннадія Сергійовича з Тарасівців Новоселицького району. Право керування даним авто має Приходько Мар’ян Васильович з Іванківців Кіцманського району. Згідно даних міськради, ДПІ та міліції господарює підприємець Никифоряк Іван Іванович, але зовсім не на дозволеному місці. Торгівля на розі Кафедеральної-Поповича цим підприємцем здійснюється самовільно без дозволу міськради.  

Перехрестя Кафедеральної-Поповича

Перехрестя Кафедеральної-Поповича

4. Таврія Пікап комбінована білий з бордовим АІ 1710 ВК  торгує на розі Університетської-Сковороди.
Авто оформлене на 43-річного
Чохоналідзе Давіда Джонійовича з Красилівки Броварського району Київської області. Право керування має пан Гачечвадзе, а також Попов Руслан Вікторович з Шилівців Хотинського району, який також зареєстрований аж в двох квартирах у Чернівцях. Пан Попов є підприємець, зареєстрований в Київській області. В міськраді, МВС та ДПІ “не знають” про цю автокав’рню. .

Перехрестя Університетської-Сковороди

Перехрестя Університетської-Сковороди

5. Фіат Сіоріно білий 23 081-86 ХІ  торгує на розі Небесної Сотні – І.Гончарова.
Авто оформлене на 36-річну
Головатюк Світлану Володимирівну з Кам’янця-Подільського Хмельницької області. Згідно даних міськради, ДПІ та міліції господарює підприємець Никифоряк Іван Іванович. Має прив’язку до місця від міськради, відома “точка” як в міліції, так і в ДПІ.

Перехрестя Небесної Сотні-Гончарова

Перехрестя Небесної Сотні-Гончарова

6. Таврія Пікап біла CE 7242 AX  торгує на вулиці Дубінський (біля ринку).
Авто оформлене на 30-річного Солована Володимира Миколайовича. Пан Солован є підприємцем, проживає в Чернівцях. В міськраді, МВС та ДПІ “не знають” про цю автокав’рню.

Вулиця Дубінська (біля ринку)

Вулиця Дубінська (біля ринку)

7. Фіат Добло металік CE 8963 ВА торгує на проспекті Незалежності, 129 (біля Майдану).
Авто оформлене на 29-річного
Гоменюка Валентина Васильовича з села Вікна Заставнівського району. В ДПІ та МВС “не знають” про цю автокав’рню. Зате знають в міськраді.

Проспект Незалежності, 129 (біля Майдану)

Проспект Незалежності, 129 (біля Майдану)

8. Форд Транзит білий АТ 6716 ВВ  торгує на проспекті Незалежності,111 (біля будинку побуту).
Авто оформлене на 33-річного
Романіва Ігоря Михайловича з села Новиця Косівського району Івано-Франківської області. Право керування має 33-річний Тинкалюк Сергій Васильович з села Джурів Снятинського району Івано-Франківської області. В міськраді та МВС “не знають” про цю автокав’рню. Зате знають про автокав’ярню в ДПІ.

Проспект Незалежності, 111 (будинок побуту)

Проспект Незалежності, 111 (будинок побуту)

Більше того, з цих п’яти точок, лише дві точки знаходяться в місцях, узгоджених міськрадою, інші три точки лише на папері, а фактичне місцезнаходження кавомобілів у Чернівцях – в інших місцях, значно привабливіших.

Так наприклад підприємець Іван Никифоряк має дозволи на дві точки – на розі вулиць Головної – Ризької та Небесної Сотні – І.Гончарова. А фактично знаходиться законно лише на розі Небесної Сотні – І.Гончарова – авто Фіат Сіоріно білий 23 081-86 ХІ, іншу «точку» пан Никифоряк незаконно вподобав біля ЧНУ на розі Кафедеральної-Поповича – авто Фіат Сіоріно білий 23 444-00 ХМ, хоча даний кавомобіль мав би знаходитись на на розі вулиць Головної – Ризької.

26-річний підприємець Андрій Стрембіцький мав би господарювати на Головній,205, а підприємець Ігор Ярошовець – на Галицькому Шляху,2, а фактично за місцем прив’язки зазначені кавомобілі не знаходяться.

Стрембіцький Андрій Анатолійович є також відомий на Буковині журналіст, який працює на державному радіо “Буковина”. В інтернеті розміщено два резюме Андрія Стрембіцького, де він шукає роботу журналіста чи редактора з зарплатою від 5 тис. грн, в іншому – менеджера з продажу з зарплатою від 4 тис. грн.

Додаткова інформація з резюме Андрія Стрембіцького: “Майже 2 роки паралельно з державною роботою займаюся підприємницькою діяльністю (торгівля з кавомобілів). За цей час встиг оцінити “гарне” ставлення нашої держави до малого бізнесу. Тому наразі хотів би працевлаштуватися у сучасній, потужній компанії, де можна було б реалізувати свій потенціал за прийнятну фінансову винагороду”.

Тільки на проспекті Незалежності,129 (біля Майдану) кавомобіль працює згідно узгодженого дозволу міськради на автомобілі Фіат Добло металік CE 8963 ВА. Хоча про нього немає жодних даних в ДПІ і міліції, тож можна припустити, що жодні податки ним не сплачуються. Як зазначалося вище, авто оформлене на 29-річного Гоменюка Валентина Васильовича.

А тепер про «чорні» автокав’ярні, які абсолютно безкарно роками без дозволів торгують на дорозі з невідомим обладнанням, невідомої якості та безпеки. Власник цих автокав’ярень є вищезазначений 22-річний Думенко Михайло Євгенійович, який не зареєстрований підприємцем. Його два кавомобілі знаходяться на проїжджій частині – на розі вулиць Героїв Майдану-пл.Соборна на платформі авто Рено Кенго білий CE 4496 AX і на розі вулиць Гакмана – Кобилянської на платформі авто Рено Кенго металік CE 3496 BA.

В цому році пан Думенко закінчив біологічний факультет ЧНУ (землеустрій та кадастр).
Що цікаво, що в інтернеті розміщені резюме Думенка Михайла Євгенійовича, який шукає роботу оцінювача, землевпорядника з зарплатою 3 тис. грн. Тут же вказує своє хоббі – кавове мистецтво. В той же час Михайло Думенко на одному з сайтів представляється контактною особою столичної оціночної компанії – ТОВ “Бізнеспартнери” і вказує свою домашню адресу проживання. Не дивно, чому в міськраді “не бачать” ці автокав’ярні.
Пан Думенко також створив Вконтакте свою групу Мобільна Кав’ярня & Кава Нашого Міста.

Думенко Михайло Євгенійович

Думенко Михайло Євгенійович

На розі вулиць Сковороди-Університетська на дорозі спокійно працює кавомобіль на платформі авто Таврія Пікап комбінованої білий з бордовим АІ 1710 ВК. Його фактичним власником є Попов Руслан Вікторович, зареєстрований підприємцем ще в липні 2002 року в смт.Гостомель Київської області. “Працює” він теж на дорозі без жодного дозволу міськради, хоча Департамент містобудування знаходиться практично по сусідству з кавомобілем, перед самим носом у чиновників.

Таврія Пікап біла CE 7242 AX без жодного дозволу «працює» біля ринку «Дубінський». Власник авто 30-річний чернівчанин Солован Володимир Миколайович, який є зареєстрованим підприємцем з січня 2007 року. Основним видом діяльності є постачання інших готових страв.

Солован Володимир Миколайович

Солован Володимир Миколайович

Кавомобіль на проспекті Незалежності,111 на платформі авто Форд Транзит білий АТ 6716 ВВ працює дуже цікаво. В міськраді і міліції не в курсі роботи цієї автокав`ярні, зате податкова знає про цю автокав’ярню. Авто оформлене на 33-річного Романіва Ігоря Михайловича, а право керування має (ймовірний власник) 33-річний Тинкалюк Сергій Васильович. Обидва чоловіки з Франківщини.

Висновки журналістського розслідування зовсім невтішні. Тіньовий ринок свавілля в Чернівцях продовжує безкарно процвітати, а бюджет міста буде і надалі недоотримувати належні відрахування та дивіденти з цього надприбуткового бізнесу. Напевно має щось трапитись, щоб наші бюрократичні чиновники міськради якісно відреагували…але мабуть тоді вже буде пізно…
Дивно безхребетними виглядають буковинські правоохоронці, але “знаючі” люди розуміють їхнє небажання перевіряти такий “дружній” бізнес.
Шість з восьми (75%) кавомобілів у Чернівцях фактично працюють незаконно.
Три з восьми кавомобілів взагалі грубо порушують законодавство, працюючи на дорозі, що суворо заборонено.
Всі вісім автомобілів ніколи не перевірялись на безпечність обладнання управлінням Держгірпромнагляду у Чернівецькій області.
Нижче відповіді на інформаційні запити “Агенції журналістських розслідувань”.

bukpravda.cv.ua

Загрузка...

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ